Conditions générales applicables à la vente, aux livraisons et aux séminaires of BEE Medic GmbH Germany (for customers within the EU)

§ 1
Champ d'application, Conditions générales du client/Exception
1. Nos Conditions générales de vente présentées ici sont valables exclusivement pour toutes les livraisons et autres prestations envers les entrepreneurs définies par § 310 paragraphe 1 BGB (Code civil allemand). Elles s'appliquent également à tous les accords futurs conclus avec le client, même si elles ne sont pas stipulées expressément une nouvelle fois.

2. Nous ne reconnaissons pas les conditions de vente contraires de nos clients, sauf accord exprès écrit de notre part quant à leur validité. Nos Conditions générales de vente s'appliquent également si nous apportons au client la preuve inconditionnelle de l'existence de conditions générales contraires ou dérogatoires du client. Les accords dérogatoires et les accords oraux ne prennent effet que si nous les validons par écrit, par fax ou par e-mail.

3. Les Conditions générales de vente suivantes ne s'appliquent pas aux liens contractuels entre la société suisse Bee Medic GmbH et les clients suisses. Pour les liens contractuels intra-Suisse, nous nous référons aux dispositions légales du Code des obligations.

§ 2
Offre, étendue des prestations et conclusion du contrat
1. Les informations fournies par notre société apparaissant dans les catalogues, sur les prospectus, sur Internet ou sur d'autres médias ne constituent en aucun cas une offre ; le contrat est conclu dès l'instant où il est accepté par nos soins (confirmation de commande).
Les commandes (offres de conclusion d'un contrat d'achat) doivent être formulées par écrit (e-mail, fax ou lettre).
2. Le client est lié à son offre de conclusion d'un contrat d'achat (commande) pendant deux semaines. Nous ne pouvons accepter l'offre lors de ces deux semaines que par le biais d'une déclaration adressée au client (confirmation de commande).

3. Nos offres demeurent sans engagement.

4. L'étendue de la prestation contractuellement due est déterminée exclusivement par notre confirmation de commande.

5. Nous ne sommes responsables que de la livraison de la marchandise de type et de qualité moyens.

§ 3
Prix, réserve de fixation des prix et conditions de paiement
1. Nos prix incluent les coûts de conditionnement et de
transport, ainsi que la TVA légalement due.

2. Sauf accord spécifique, le paiement doit être effectué sans frais et intégralement
dans un délai de 30 jours après réception de la facture. Les paiements échelonnés ou partiels ne sont pas acceptés.
La livraison à un nouveau client ne s'effectue que contre un paiement anticipé. Même avec les clients existants, nous nous réservons le droit de livrer seulement contre prépaiement


3. Nous nous réservons le droit d'augmenter nos prix de manière appropriée si des
hausses des coûts surviennent après la conclusion du contrat, notamment à la suite de variations du taux de
change du dollar US$.

4. Sous réserve d'erreurs de calcul, d'erreurs informatiques, d'écriture ou de représentation.

5. Les droits de douane ou les frais de transport sont à la charge du client. Nous fournirons au client le justificatif de ces frais sur demande.

6. Le client est mis en demeure même sans lettre de rappel, § 286 III BGB. Les frais relatifs à d'éventuelles lettres de rappel peuvent être facturés au client, avec un forfait de 10,00 EUR par rappel.

7. En cas de retard de paiement, le client est tenu, sur demande, de verser des intérêts de retard d'un montant supérieur de huit pour cent au taux d'intérêt de base. Nous sommes en droit d'exiger un taux d'intérêt supérieur à l'égard du client si cela est légitime.

§ 4
Livraison/Délai de livraison
1. Si aucun délai de livraison particulier n'a été convenu, la livraison (c-à-d la remise de la marchandise à la poste) s'effectue en règle générale dans un délai de trois jours ouvrables après réception de la commande.

2. Les boîtes postales ne sont pas acceptées comme adresse de livraison.

3. En cas d'événement imprévu pour lequel nous ne sommes pas responsables, comme par ex. les cas de force majeure, grèves, accidents d'exploitation dans notre usine ou dans celle d'un fournisseur en amont, difficultés de transport, etc., ainsi que les mesures administratives, par ex. un contrôle douanier des marchandises, le délai de livraison est prolongé de la durée de l'événement si cela nous empêche de satisfaire à nos obligations dans le délai imparti. Nous fournirons au client les justificatifs adéquats sur demande.

§ 5
Transfert du risque
Le risque de perte accidentelle et de dégradation accidentelle de
la chose vendue est transféré au client à compter du moment où nous remettons ou livrons la chose à la poste, à l'expéditeur, au transporteur ou à la personne ou l'établissement désigné(e) pour l'exécution du transport/de l'expédition.

Une assurance transport est contractée uniquement sur demande écrite du
client, les coûts sont à la charge du client.

§ 6
Réserve de propriété
Nous nous réservons la propriété de la chose vendue jusqu'à réception de l'intégralité du prix d'achat. Nous sommes également en droit d'exercer les droits de réserve de propriété sans résilier le contrat.

§ 7
Examen de la chose vendue/Notification des défauts
Le client est tenu d'examiner la chose vendue après réception dans un délai de 48 heures afin d'y déceler d'éventuels dommages dus au transport, de vérifier son intégrité ou d'identifier d'autres défauts et dispose d'un délai supplémentaire de 24 heures pour signaler tout dommage ou défaut, en indiquant concrètement le défaut.
Les vices cachés doivent également être signalés dans un délai de 24 heures après leur découverte en indiquant concrètement le défaut.
Pour permettre le traitement de la réclamation dans les délais impartis, il suffit d'envoyer à temps la réclamation par courrier (le cachet de la poste faisant foi) ou par fax (l'identifiant du fax faisant foi).

§ 8
Réclamations liées aux défauts/Responsabilité
1. Les réclamations légales du client liées aux défauts implique que celui-ci ait satisfait à ses obligations d'examen de la marchandise et de recherche des défauts conformément à § 7. Sinon, toute autre réclamation liée aux défauts est exclue.

2. Si les défauts sont éliminés via une exécution complémentaire, le client doit nous
restituer le produit contesté sans délai. Pendant la durée
d'utilisation, le client doit garantir le versement d'une indemnité compensatoire conformément à § 346 paragraphe 2 BGB (Code civil allemand) ou est tenu de rembourser les éventuels bénéfices conformément à § 346 paragraphe 1 BGB.

3. Nous sommes responsables devant la loi pour les dommages suivants :
a. en cas d'inexécution fautive d'une obligation contractuelle majeure,
le paiement de dommages-intérêts est limité aux dommages prévisibles liés à
l'exécution du contrat, sauf en cas de violation intentionnelle du contrat.
b. pour les autres manquements à une obligation, notre responsabilité se limite aux actes intentionnels ou aux cas de négligence grave, ce qui inclut les actes intentionnels et les cas de négligence grave de nos représentants et auxiliaires d'exécution. S'il s'agit uniquement d'un cas de négligence grave, la  responsabilité est limitée aux dommages prévisibles liés à l'exécution du contrat.

4. La responsabilité résultant d'une atteinte fautive à la vie, l'intégrité physique ou la santé reste inchangée ; cela s'applique également en cas de responsabilité selon la loi relative à la responsabilité du fait des produits.

5. Sauf accord contraire préalable, la responsabilité est exclue.
6. Le délai de prescription pour les réclamations du client liées aux défauts est de 12 mois à compter de la réception de la chose vendue.

§ 9
Droit applicable/Tribunal compétent/Langue du contrat
Le droit allemand s'applique ; l'application de la Convention des Nations Unies sur les contrats de vente internationale de marchandises est exclue. Le tribunal compétent exclusif est Singen ou le Tribunal régional compétent pour Singen, à savoir Constance, si la responsabilité du litige relève de la compétence du Tribunal régional, dans la mesure où l'acheteur est commerçant ou si son siège social ne se situe pas en Allemagne. Sinon, les dispositions générales en vigueur au tribunal compétent s'appliquent.
La langue du contrat est l'allemand.

§ 10
Forme écrite exigée
Les restrictions accessoires, modifications ou ajouts doivent être formulés par écrit pour être effectifs. L'accord relatif à la suppression de la forme écrite exigée doit également être formulé par écrit.



General Terms and Conditions for Sale, Delivery, Courses and EEG Info Membership of BEE Medic GmbH Switzerland (for customers, outside of the EU)

§ 1 Scope, terms and conditions for customers/exception
1. For all deliveries and other services to companies our present terms and conditions shall exclusively apply. These also apply to all future agreements with the customer, even if they are not expressly agreed upon once more.

2. We do not accept any conflicting terms and conditions of our customers unless we have expressly agreed upon their validity in writing. Our general terms and conditions apply even if we provide services to the customer unconditionally even though we are aware of conflicting or differing terms and conditions of the customer. Deviating agreements and verbal agreements are only effective when we confirm them in writing or by fax or email. 

§ 2 Quotation, scope of services rendered and contract conclusion 
1. Information on our part in catalogs, brochures, the Internet or other media does not represent a quotation; the contract is concluded solely - for lack of a special agreement - with acceptance (confirmation of order) on our part.

Orders (offers to conclude a sales contract) must be formulated in written manner (e-mail, fax or letter).

2. The customer is bound to his offer to conclude a sales contract (order) for two weeks. We can only accept the offer within these two weeks by making a notice to the customer (order confirmation). 

3. Offers are always subject to change on our part. 

4. For the scope of the owed service defined by contract solely our order confirmation is legally binding. 

5. We owe only the supply of goods of average type and quality.

§ 3 Prices, changes of price and payment
1. Our prices do not include the cost of packaging and transport as well as the legally owed value added tax. 

2. Unless agreed upon otherwise, payment is to be made free of costs and in full within 30 days of receipt of the invoice. Rate- or partial payments are accepted only after prior agreement.  If payments of installments are delayed, the entire outstanding amount is payable immediately and can be enforced. A delivery to new customers will only be made after payment in advance. We reserve the right to deliver only after prepayment, also for already existing customer relationships.

3. We reserve the right to increase our prices adequately if, after the contract has been concluded, costs increase, particularly because of changes in the U.S. $ exchange rate. The invoices will be issued in CHF and have also to be paid in CHF. In esceptional cases, payment in EUR can be arranged. 

4. Errors in calculation, computation, writing or pictures are reserved. 

5. Duties or freight charges are to be paid by the customer. We will provide evidence of these costs to the customer upon request. 

6. The customer will be in default even without a reminder. Costs for possible reminders can be charged to the customer´s account with an overall rate of 20,00 CHF/reminder.   

7. In the event that the customer is in default, on demand he must pay default interest at the rate of eight percent above the base rate. We are entitled to charge the customer a higher interest rate if there is legal ground to do so. 

§ 4 Shipping / delivery period
1. As far as no specific delivery period is agreed upon, the delivery (i.e. delivery of goods to the post office), is usually made within three working days of receiving the order.  

2. Post office boxes are not accepted as a shipping address.  

3. In the event of unforeseen events, for that we are not responsible, and that preclude us from delivering our service, such as cases of force majeure, strikes, breakdowns in our own company or the company of our suppliers, transportation difficulties, etc., as well as administrative measures, such as inspection of goods by customs, the delivery period is extended by the duration of the problem if we are thereby prevented from timely fulfillment of our obligations. These we will prove to the customer on demand.  

§ 5 Risk transfer
The risk of accidental loss and accidental deterioration of the purchased goods passes over to the customer as soon as we have delivered or handed over the purchased goods to the post, the freight forwarder, the carrier or to another person or institution responsible for the execution of the transport. 

A transport insurance is only effected at the written request of the customer, the costs are borne by the customer.
 

§ 6 Title retention
We reserve the ownership of the goods until full receipt of the purchase price. To exercise the right to retain ownership, we are also entitled without cancelling the contract.
 

§ 7 Examination of goods / report of defects 
The customer has to inspect the goods upon receipt within 48 hours for shipping damage, completeness or other defects, and report such damage or defects, indicating the specific defect within a further 24 hours.

Hidden defects must also be reported within 24 hours of discovery, stating the specific defect.

For the timeliness of the complaint it is sufficient to dispatch the complaint by letter (significant is the date of the postmark) or fax (significant is the fax signature).
 

§ 8 Claims arising from defects / liability
1. The legal claims of the customer arising from defects require that the customer has complied with the obligation to inspect the goods and report defects in accordance with § 7. Otherwise, any warranty claims are excluded.  

2. In the case of removal of defects by supplementary performance the customer must return the rejected product immediately to us. For the duration of use the customer must grant compensation for lost value and/or refund the benefits that have been made of the goods.   

3. We are liable under the law for damages as follows: 

a. in the case of a culpable breach of an essential contractual obligation the indemnity liability is restricted to the foreseeable, contract-typical 

damage, unless the infringement of the contract was intentional.

b. for other breaches of responsibilities, we are only liable for deliberate intention or gross negligence, including deliberate intention or gross negligence of our representatives and vicarious agents. In the case of only gross negligence, the liability is limited to the foreseeable, contract-typical damage. 

4. The liability for faulty damage to life, the body or health remains unaffected; this is also valid insofar as liability according to the product liability law is given.  

5. Unless previously agreed otherwise, the liability is excluded. 

6. For the customer the limitation period for claims arising from defects is 12 months from receipt of goods.
 

§ 9 Applicable law / competent court / contract language 
Swiss law applies. Exclusive court of jurisdiction is the district court of jurisdiction responsible for BEE Medic GmbH Switzerland. Otherwise, the general provisions on the court of jurisdiction apply. 

The contract language is German.
 

§ 10 Written form requirement 
Collateral agreements, changes or additions must be made in written form in order to be effective. Also the agreement on the abolition of the written form requirement must be made in writing.

 

§ 11 Final provisions
The present General Terms and Conditions for Sale and Delivery in English are a translation of their original German version. In case of litigation only the German version shall apply.



Séminaires (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

1. Description du séminaire/Contenu du séminaire
La description du séminaire constitue la base de tout séminaire. Elle contient des informations précises relatives à chacun des séminaires que nous proposons, ainsi que des renseignements sur l'objectif et le contenu du séminaire.
Les frais de repas, les frais de transport-aller-retour et les frais d'hébergement ne sont pas inclus dans le prix du séminaire, sauf indication expresse contraire dans la description correspondante du séminaire.

2. Inscription au séminaire
L'inscription obligatoire au séminaire s'effectue en remplissant le formulaire d'inscription en ligne disponible sur www.eeginfo-neurofeedback.fr. Il est également possible de remplir un formulaire d'inscription envoyé par l'organisateur du séminaire et de le retourner par e-mail ou par courrier.
Le nombre maximal de participants peut être limité. Les inscriptions sont ensuite prises en compte une fois reçues, puis font l'objet d'une confirmation de l'organisateur du séminaire sous forme écrite ou par voie électronique ou d'un refus, sans en préciser les raisons.

Le demandeur accepte que ses données soient enregistrées conformément à la loi fédérale sur la protection des données et, par son inscription, autorise expressément l'organisateur du séminaire à le contacter par écrit ou par téléphone.

3. Prestations du séminaire et prix
Le montant du prix du séminaire et les prestations de base sont mentionnés dans la description du séminaire correspondant.
L'argent doit être transféré sur le compte spécifié à la date d'échéance indiquée sur la facture ; pour les inscriptions tardives, le paiement doit être effectué au plus tard au début du séminaire. Si les frais pour la formation ne sont pas payés à temps, nous nous réservons le droit de donner la place réservée dans la formation et la chambre d'hôtel réservée à une autre personne ou d' annuller les réservations.

4. Annulation par l'organisateur du séminaire
L'organisateur du séminaire peut à tout moment annuler le séminaire pour juste motif (nombre insuffisant de participants, maladie d'un formateur, etc.) ou exclure des participants du séminaire sans en indiquer les raisons, même après confirmation de l'inscription. Dans ce cas, les participants concernés sont immédiatement informés et les sommes déjà payées leur sont intégralement remboursées. Il n'est pas possible
de faire valoir d'autres droits, en particulier pour les frais correspondant à une chambre d'hôtel déjà réservée, les frais de déplacement, le manque à gagner, etc.

5. Annulation par le participant
Les conditions d'annulation décrites sur le formulaire d'inscription correspondant s'appliquent.
Ces arrangements sont valables sauf si un remplaçant est nommé et inscrit.

6. Modification d'exécution
L'organisateur du séminaire se réserve le droit de modifier les dates et les lieux d'exécution.

7. Copyright
Tous les droits de reproduction et de duplication totales ou partielles des documents de formation sont réservés par l'organisateur du séminaire. Aucune partie des documents du séminaire ne peut, même par extraits, être reproduite, notamment par le biais de systèmes électroniques, dupliquée, diffusée ou communiquée publiquement, y compris pour organiser un cours, sans une autorisation écrite sous quelque forme que ce soit.
Les logiciels mis à disposition le cas échéant lors du séminaire ne peuvent pas être copiés, même partiellement.

8. Responsabilité
L'organisateur du séminaire décline toute responsabilité quant aux objets de toute sorte apportés par les clients ou par les participants. Chaque participant est entièrement responsable de lui-même et de ses actes à l'intérieur comme à l'extérieur de l'événement. Il est directement responsable en cas de dommage.

9. Divers
Pour le reste, nous nous référons à nos Conditions générales de vente.

10. Dispositions finales
Les Conditions générales de vente présentées ici en langue française sont une traduction de la version allemande originale. En cas de litige, seule la version allemande s'applique.



EEGInfo Membership (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

EEGInfo offers three different types of memberships
Basic for free
Pro with costs
Premium with costs

The EEG Info membership, with costs, can be purchased for a time period of either 6 or 12 months. A Pro or Premium membership can not be changed (up- or down graded) during the term. The prices and the corresponding services can be found on the website. The fee for the entire membership period must be paid in advance. Every person need to apply for a seperate membership. Per user only one forum access with one user name is allowed. The compliance of the forum rules is mandatory.

The stated e-mail address must be valid. This is mandatory for all types of memberships. Applications with invalid e-mail addresses will be deleted. Existing memberships with invalid e-mail adresses will be locked.

The membership is activated at the first day of the next month if the fee is paid until the 20. of the current month. If the fee is paid after the 20. of the current month the membership will be activated at the first day of the month after the next month. 

About 5-6 weeks before the membership ends, you will receive a new quotation. If this quotation is accepted by payment in time, the membership will be renewed for the same period of time that was ordered before. If we do not receive the payment in time, the membership will be cancelled without further notice to the customer. For a new membership a new order must be filled out. 

Has a customer registered for the OMC-certification, the Premium-membership is mandatory for the whole time of the certification. In case the Premium-membership will not extended, the certification is aborted.

The Premium-membership contains one free of charge supervision per user per month.

The services offered by EEG Info are available only for the duration of the membership. If services are not claimed during the membership period the customer is not entitled to these services after termination of the membership.

The entry in the therapist listing is not a course attendance proof. It is intended for patients/clients who are looking for a Neurofeedback therapist. Therefore, we only list therapists, who really offer Neurofeedback therapy.

The requirement for the Cygnet button in the therapist listing is the attendance of a fully attended basic or Cygnet course organized by EEGInfo Europe as well as as the fact, that all necessary BEE Medic equipment (NeuroAmp & Cygnet & at least one game code) which is needed to offer the Othmer method, must be available.

The Premium therapist entry, which is part of the Premium membership, is only open to professional Neurofeedback therapists or trainers with adequate education and not allowed for private people or students. The complete Neurofeedback education must be verified with a certificate. We, generally reserve the right not to unlock certain entries after checkup. There is no reduction or refund of the membership fee, if the listing can not be used, because of inadequate education. 

You can show your attended EEGInfo courses on your visiting card. Only fully attended courses will be shown. Therefore, the check at Show EEGInfo courses must be set. Only courses from EEGInfo Europe and HBImed AG will be shown! 


An untimely and duly cancellation of the membership is not possible during the membership period and no dues paid can be refunded. We refer to our General Terms and Conditions which also apply.

We keep the right not to continue the therapist listing service at the EEGInfo website. A different offer will then be given.

In the member area also some speeches can be downloaded. Those speeches are subject to copyright.

All rights of reproduction and duplication of those speeches or parts thereof are reserved by EEGInfo. No part of the materials may, in whole or in part, be reproduced, especially by using electronic systems, copied, distributed or used for communication for the public in any form, not even for use in lectures, without written consent of EEGInfo.

The Pro membership for special conditions only includes: the forum access, the newsletter and the Basic therapist entry. We keep the right to turn off the free therapist listing service at any times.



Terms for rental units, equipment to lent and/or test equipment (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

1. The device, sent to you with the serial number noted on the packing slip, is the property of BEE Medic GmbH/EEGInfo and must be returned to us after the loan/test period has ended. For the length of the loan/test period, please refer to the delivery note.If the device is purchased after the loan/test period, it must not be returned.

If we do not receive the device after the loan/test period has ended on time, we reserve the right to charge a rental fee of EUR 2.50 excl. VAT for EU countries, CHF 3.00 excl. VAT for non EU countries, for each additional day the device is kept.

2. The lent/tested equipment must not be labeled with stickers or otherwise. After use, it must be cleaned and returned to us with all accessories.

3. If a device is defective or missing accessories and/or returned unclean, we will charge you for the loss in value, the replacement of missing parts and/or the cleaning. If the damage is considerable or the device is lost, we might have to charge you the full price for the device. If possible, always choose a mode of shipment, where you are provided with a tracking number.

4. Please take care to return the same unit that we have provided. The serial number can be found on the delivery note and also on this leaflet. If a unit of different serial number is returned and we need to exchange it, we will charge you for the additional costs for postage and packing.

5. We reserve the right to charge costs for postage and packing of the delivery.

6. We refer to our General Terms and Conditions which also apply. 



Supervision (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

The supervision, which takes place by telephone conference, will take one hour. You can find the dates and prices, excl. VAT, for the supervisions on our website. 
If you want to participate in a supervision, please register for that supervision until at least 10 days before the date via the registration form. 
You will then receive an invoice. We must have received the payment on our account at least 5 days before the supervision date, otherwise you will not receive a call from us. 
If you cannot participate in the supervision you had registered for, please let us know at least 5 days beforehand by sending us an email to the same email address where you had registered. 
Payments are not refundable, but you can participate in another supervision within the next three months. 



EEGInfo visiting card and free basic therapist entry (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

EEG Info provides the possibility to add personal EEG Info Therapist seals on your website for free. It is not allowed to change the source code that generates these seals. The code must be used exactly as shown. Link, link target, fonts, text etc. must be left unchanged. If these rules are violated we reserve the right to disable your visiting card with entry in the EEG Info therapist finder temporarily or permanently.

In the free basic therapist entry only the following information is allowed: last name, first name, academic title/job title, city, zip code, country. We reserve the right to change entries with information other than those mentioned here without further notice or to disable your entry temporarily or permanently or to delete it. It is not allowed to indicate the name of a company or practice and the systems or methods which are used. The therapist listing only is open for professional Neurofeedback therapists or trainer with adequate education, but not for private people or students. The complete Neurofeedback education must be verified with a certificate. We, generally, reserve the right not to unlock certain entries after checkup. There is no demand of activation of an entry. 

The requirement for the Cygnet button in the therapist entry and the therapist seal was the attendance of a basic or Cygnet course organized by EEGInfo Europe as well as as the fact, that all necessary BEE Medic equipment (NeuroAmp & Cygnet & at least one game code) which is needed to offer the Othmer method, must have been purchased. The Cygnet button also can be given when an OnDemand course had been attended or the education was made with an EEGInfo Europe approved teacher. EEGInfo keeps the right to refuse the therapist seal or button, when the education and/or the equipment does not match new standarts.

You can show your attended EEGInfo courses on your visiting card. Therefore, the check at Show EEGInfo courses must be set. Only courses from EEGInfo Europe and HBImed AG will be shown!

We keep the right to turn off the free therapist listing service at any times.



EEGInfo Software and Installation (valid for BEE Medic GmbH Germany and BEE Medic GmbH Switzerland)

Cygnet software updates are currently for the time being for free, if they will be downloaded and installed by the customer itself. The installation of Cygnet software updates by BEE Medic GmbH Switzerland or Germany/EEGInfo Europe is subject to charges.

New and/or additional modules for Cygnet and/or games and other software are generally not for free.

If you have purchased a set from us (BEE Medic GmbH Switzerland or Germany/EEGInfo Europe), the first Cygnet installation is included in the price of the Neurofeedback set. A second installation on the same computer and/or on one or more additional computers, are with costs.

If the system has not been purchased with BEE Medic GmbH Switzerland or Germany/EEGInfo Europe, there is neither demand for a free Cygnet software installation nor free support for the Cygnet software.

After the Cygnet software had been installed to a computer and its servicability has been proven,  BEE Medic GmbH Switzerland or Germany/ EEGInfo Europe has fulfilled its duty.

BEE Medic GmbH Switzerland or Germany/ EEGInfo Europe does not take any PC service or PC support and just publishes system requirements and general recommendations on the website as well as in other electronic communication.

The customer is always and in general responsible for the maintanance of the computer itself (e.g. operating system updates, backups, security software, etc.). We strongly recommend, to hire a professional PC supporter.